• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Northmill Bank - Vi garanterar dig sänkt ränta*

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Hur ser ni på överbelånad jämfört med inkomst? Hade behövt sänka mina räntekostnader.

Jag ringde häromdagen och lämnade mina förutsättningar som de flesta av er här känner till. Blev avrådd att söka för närvarande. Fick ingen gräns eller så utan efter lite påtryckning bara att jag borde fortsätta amortera och komma tillbaka när skulderna minskat.

Kommer inte söka hos denna aktör förrän jag är under min årsinkomst i skulder - det är min känsla för egen del men absolut ingenting jag vet. Tills dess har jag förhoppningsvis redan förhandlat ned mina räntor ännu mer också.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Varpe

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
189
Mottagna reaktioner
170
Poäng
337
Dessa ringde mig idag och gjorde reklam för sin tjänst, tackade nej denna gång. Har hyfsade räntor på mina lån nu och de som jag eventuellt skulle vilja samla när min UC är bättre kan jag ju lika gärna samla via Lendo. Vore ju dumt om man har tex 14% ränta på ett lån, Northmill garanterar sänkt ränta och vrider ner till 12% men via Lendo kanske nån hade erbjudit 5%, men då har man dragit på sig en fråga och UC betyget försämrats redan.
Tjänsten i sig hade varit bättre om den ingick i nån av låneförmedlarna så man slipper fråga på två ställen för att hitta bästa dealen.
 

Northmill

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Hej igen allesammans!

Varpe: Förstår ditt resonemang, men som jag tidigare nämnt, så kan du gå till tex. Lendo och sen till oss och få ännu lägre ränta efter det. Visst, du "offrar" ju då 2st UC förfrågningar, men har då också säkerställt en så låg ränta som det i princip bara går på marknaden, utifrån ditt resonemang. Så kan ju vara värt det.
Förstår även ditt resonemang kring att det skulle vara att föredra att produkten fanns med hos låneförmedlare. Men du får tänka på att låneförmedlare tar (i vårt tycke) väldigt bra betalt för ett förmedlat lån, vilket ju såklart påverkar marginalerna, och i slutändan gör att man kanske inte kan konkurrera lika lågt med räntenivåerna.

Trevlig kväll!
Simon
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 894
Mottagna reaktioner
1 662
Poäng
1 117
Snabb fråga: Reduce räknas det som en kredit eller ett lån hos UC?
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 894
Mottagna reaktioner
1 662
Poäng
1 117
Hur påverkar det en ansökan om man är befintlig kund hos era andra varumärken men har alltid skött sina betalningar.

Ser ansökan på reduce det som negativt att vara befintlig kund?
 

Northmill

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Hejsan,

Om du har god historik så är det inget som påverkar negativt.

Allt gott,
Simon
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Har ni någon gräns på hur låg räntan kan bli?
 

Northmill

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Såvida man uppfyller samtliga villkor (som du kan läsa om i första inlägget genom att klicka dig vidare) så kommer vi sänka räntan, så länge man har en ränta på ett enligt villkoren godkänt lån, finns alltså ingen undre gräns.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp